پروفسور حمزه گنجی را بشناسید .
هادیشهر
کلیاتی در باره محال گرگر ، تاریخ و سرنوشتاین منطقه ، بزرگان ادیبان شاعران و کلاً در باره گذشته و حال و ...مطالب خواندنی گوناگون و متنوع...
نگارش در تاريخ جمعه 20 آبان 1390برچسب:, توسط آراز

پرفسور حمزه گنجی

در این پست شما را با استاد بزر گـــــــــــواری آشنا میکنم که در دوران دبیرستان دبیر ریاضی اینجانب بودند و امروز وجودشان افتخاری است برای منطقه  و ایران عزیز. برایشان از خداوند بزرگ طول عمر با عزت و  برکت آرزو مینمایم

دکتر حمزه گنجی به سال ۱۳۲۱ شمسی در هادیشهر (گرگر)  بخش مرکزی شهرستان جلفا دیده به جهان گشود . تحصیلات ابتدائی و متوسطه را در زادگاه خود و تبریز به پایان رســــــــاند . در سال ۱۳۴۰ کار معلمی را آغاز کرد . همراه با کار ، به تحصیلات دانشــــــــگاهی پرداخت . مدرک لیسانس را به سال ۱۳۴۸از دانشگاه تبریز و مدرک فوق لیسانس را به سال ۱۳۵۱ از دانشگاه تهران اخذ نمود . برای ادامه تـــــــــحصیل به کشور فرانسه رفت . دکترای روان شناسی را به سال ۱۳۵۳ (۱۹۷۴ ) از دانشگاه  پل والری شهر مونت پلیه در یافت کرد  . پس از مراجـــعت به ایران ، به دانشگاه ابوریحان بیرونی منتقل شد . درجات استـــاد یاری و دانشیاری را پشت سر گذاشت و در تاریخ ۲۹/۸/۱۳۷۳ با داشتن دوازده عنوان کتاب و بیست و چهار عنوان مقاله به درجه استادی رسید . به تاریخ  ۱۵/۱۱/۱۳۷۳ باز نشسته شد . تعداد تالیفات ایشان متجاوز از بیست و دو عنوان کتاب و سی عنوان مقاله است .

از کتاب روانشناسی عمومی استاد خاطره ای را در اینجا می آورم و آرزو میکنم زندگی استاد سر مشقی باشد برای جوانان این شهرستان . جوانان عزیزبدانند که با داشتن حد اقل امکانات نیز میشود گامهای بزرگی در زندگی برداشت . ( نیتین هارا مقصدین اؤرا ) یا این شعر که :

همت بلند دار که مردان روزگار        با همت بلند بجائی رسیده اند

 یک خاطره از کتاب روانشناسی استاد ...



نظرات شما عزیزان:

سارا
ساعت14:53---10 بهمن 1390

سلام. خسته نباشید. وبلاگ خوبیه و ممنون از اینکه چهره استاد بزرگ را به همه معرفی میکنید. من در حال حاضر دانشجوی روانشناسی از دانشگاه رودهن هستم و افتخار اینو دارم که دانشجوی پرفسور هستم . باید بگم که استاد واقعا هم در علم و هم در اخلاق یدونه ست.براشون آرزوی سلامتی میکنم. فقط متاسفم که چرا چنین شخصیت علمی نباید چهره ماندگار بشه. کاش مسئولین بیشتر در شناخت و معرفی چهره های ماندگار دقت کنن.

مدیر وب : ممنون از لطف شما . انشاءالله حق به حقدار میرسد



نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: